Egy új, a napokban nyilvánosságra hozott kutatás szerint a gyermekek beszédkészségére, illetve annak fejlődésére minden okoseszköz, képernyő előtt eltöltött fél óra negatív hatással van.

Kanadai tudósok állapították meg, hogy késlelteti a kisgyermekek beszédkészségének fejlődését a különböző elektromos szerkezetek rendszeres, de akár csak az alkalomszerű használata is.

900 gyermek szüleit kérdezték a gyerekek játszási szokásairól, majd azt összevetették a beszédkészségük szintjével. A Torontói Egyetem és a Torontói Gyermekkórház kutatói arra jöttek rá ezalapján, hogy ha a gyerekek hat hónapos koruk és kétéves koruk közt kis képernyős eszközökkel foglalják le magukat, akkor nagyobb az esélye a beszédkészség lassabb fejlődésének.

A gyerekek ötöde átlagban naponta legalább 28 percet játszott kézi elektronikus eszközökkel. A vizsgálat szerint 49 százalékkal növeli a beszédfejlődés késésének kockázatát minden harminc perc, amit naponta a kis képernyő előtt töltenek.

Forrás: eduline.hu

Kép: blog.escanav.com

Instagramcapture 6c1f7fea 4fa7 4621 af54 f3d54c1be526

Tanács Dóra Gréta

Tanács Dóra Grétának hívnak, jelenleg az SZTE JGYPK Kommunikáció és Média (Moderátor) szakos hallgatója vagyok. A gimnázium óta érdeklődök a média világa iránt, ekkor keltette fel figyelmemet először az újságírás. Az, hogy egyetemi szinten is tanulhatok róla hatalmas segítséget jelentett abban, hogy elkezdjem, és hogy színvonalas cikkekkel segítsem hallgatótársaim, oktatóim. Célom, hogy ezek által mindenki bepillantást nyerhessen az oktatás világába. Remélem, hogy a jövőben egyre többen bizalommal fogják majd olvasni írásaim, hiteles forrásként tekintenek rájuk, rám.