A Google és a Technológiai Oktatásért Alapítvány közös programja gyermekotthonokban indít informatikai képzéseket.

A Technológiai Alapítvány neve már ismerős lehet, ugyanis az ő kezdeményezésük volt a Skool program is, mely lányokat segített megismertetni a programozással. Most karöltve a Google-el és a tőlük származó 87 millió forintos támogatással, minden tavasszal és ősszel elindul a Kódklub is, mely gyermekotthonokban indít képzéseket 6-18 éves fiatalok számára. Ezzel a lehetőséggel 8 otthonban több, mint 100 hátrányos helyzetű diák fog közelebb kerülni korunk egyik legjövedelmezőbb szakmájához.

A gyermekotthonokban úgy élnek a gyerekek, mint egy nagycsaládban. A hátrányok, különbségek abból adódnak elsősorban, hogy a gyermeklétszám nagyobb, és a különböző családi, illetve családon kívüli hátterük is más. A nevelők, gyermekfelügyelők feladatai nagyon sokrétűek, minden kötelezettséget ellátni olykor emberpróbáló megterhelés. Minden gyermeknek a megfelelő módon történő segítése olykor megoldhatatlan feladatot jelenet, bármennyire is a jó szándék és az igyekezet magas fokát tapasztaljuk a kollégáktól. Ezért a gyerekek fejlődésének megsegítésére olyan kezdeményezésekre van szüksége, mely besegít ebbe a „családba” nevelésbe, elviszi közvetlenül a gyerekekhez a tanulási lehetőségeket, így segítve, hogy minden gyerek a neki megfelelő legjobb lehetőséget megkaphassa.

A Technológiai Oktatásért Alapítvány által képzett tanárok játékos feladatokkal és sok pozitív visszacsatolással fogják mobilfejlesztésre, játékfejlesztésre és webfejlesztésre tanítani a gyerekeket a 10 hetes foglalkozás alatt, közben pedig a szociális készségeiket is fejlesztenék. Folyamatosan frissülő infókat és a képzések beszámolóit a Kódklub facebook oldalán követhetitek.

Forrás: eduline

Kép: szeretlekmagyarorszag.hu

Vivi

Mező Vivien

Szeptemberben kezdem az SZTE-n a Kommunikáció és médiatudomány mesterképzést, előtte ugyanitt magyar alapszakot végeztem kommunikáció minorral. Már a gimnáziumban is érdekelt a média, a hírszerkesztés, ekkor kezdtem el újságíróként tevékenykedni a suliújságban. Az egyetemre kerülve rögtön kaptam az alkalmon, hogy itt is részese lehessek valami hasonlónak, így elsőként a SZTE-reo, majd az Epresso újságírója lettem, most pedig az Epresso főszerkesztőjeként tevékenykedem. Főként közéleti, illetve oktatással kapcsolatos témákkal foglalkoztam és foglalkozok most is, de nyitott vagyok mindenre. Szerintem ez az egyik legfontosabb újságírói tulajdonság, így igyekszem minden témáról mélyreható és hiteles cikket készíteni, hogy a különböző problémák minden oldalát megismerjék az olvasók.