Ahogy arról korábban beszámoltunk már: tervek szerint az oktatási rendszer első nyolc éve három év óvodából, egy év alaposztályból - voltaképpen ez lenne a kilencedik osztály - és négy év alsó tagozatból állna.

Azóta új fejlemények vannak, ugyanis nincs egyetértés a kormányon belül a kilencosztályos általános iskola bevezetéséről - írja a Magyar Idők. A lap úgy tudja: nincs konszenzus a kormányban arról, hogy szükség van-e az új iskolaszerkezetre. Ha lesz is egyetértés a reform információik szerint akkor is csak később valósulhat meg. A Magyar Idők cikke azt is hozzáteszi: szakmai egyeztetés is kezdődne. De a pedagógus-szakszervezetek, a Tanítanék és a Civil Közoktatási Platform is azt kifogásolta az elmúlt napokban, hogy nem is volt semmilyen előzetes megbeszélés, a miniszter bejelentése váratlanul érte őket.

Ez meglepő fejlemény, Palkovics László oktatási államtitkár másfél hete ugyanis még úgy nyilatkozott: a 0. évfolyamot 2019-ről vezetnék be, egy e heti interjúban pedig részleteket is elárult a kilencosztályos általános iskoláról.

Az államtitkár, továbbá elmondta azt is a sajtótájékoztatón, hogy nincs ellenvetés a kilencosztályos általános iskolával kapcsolatban. A Nemzeti alaptanterv (Nat) és a kilencedik osztály kérdése nem függ össze, a Nat bevezetését 2019-re tervezik, és a tartalmi fejlesztés el is kezdődött. A kilencedik osztály ettől független, bevezethető ezzel együtt, de ettől függetlenül is - jelezte. Kitért arra is, hogy a kilencedik osztályról a kormány első olvasatban tárgyalt, de nem döntött, ez egy megfontolandó alternatíva - közölte.

Érdekes, hogy két héttel ezelőtt még arról lehetett olvasni, hogy hogy Balog Zoltán emberi erőforrás-miniszter azt mondta, "fontos szakmai döntés született" a kormányülésen. Most lesz vagy nem lesz? Döntött vagy sem? Jelenleg úgy tűnik, két hétig élt a nagy terv.


Forrás: eduline.hu

Képek: 444.hu, penzcentrum.hu

Margit

Hodován Margit

Hodován Margit vagyok, a Szegedi Tudományegyetem magyar alapszakos végzős hallgatója. Már középiskolás korom óta érdekel a média világa. Itt az egyetemen lehetőséget kaptam, hogy ne csak pusztán külső szemlélője, hanem részese is lehessek. Újságíróként eleinte kulturális témákról írtam cikkeket (programajánlók, színházkritikák, kiállítások), jelenleg teljesen más témákkal foglalkozom: a felső-, és közoktatási hírekkel. Ijesztő volt az elején, de mára ez háttérbeszorult. Ezekről is kell írni, kell olvasni és kell, hogy tudjunk róluk!